3 החלטות פיננסיות לשנה החדשה

שנה חדשה בפתח, וזה זמן נהדר לעשות סדר, לבחון האתגרים וההזדמנויות לשנה הקרובה. בעזרת פעולות שלעיתים מסתכמות בכמה צעדים דיגיטליים פשוטים, או שיחת טלפון קצרה למוקד השירות – תוכלו לייצר שינוי משמעותי בפוטנציאל החסכונות שלכם לטווח הארוך

pencil2 copy.png
אלטשולר שחם
|
09 אוקטובר, 2024

שנה עברית חדשה בפתח וזה עשוי להיות זמן טוב לעצור לרגע ולחשוב על ההחלטות שנרצה לקבל כדי לנסות ולשפר את מצבנו הפיננסי בשנה הקרובה ובעתיד הרחוק יותר. זה עשוי להיות זמן טוב לחשוב גם על האתגרים העומדים בפנינו והדרך להתמודד עמם. חשוב לזכור שגם שינוי קטן שנעשה, בעיקר כשמדובר בחסכונות לטווח הארוך, יכול להביא להבדל של ממש בסכומי הכסף שעשויים לעמוד לרשותנו בעתיד. הטיפים שאנחנו מציגים כאן לפניכם אינם דורשים ידע מעמיק - ובהתייעצות עם בעל/ת רישיון פנסיוני או אפילו לבד, תוכלו לבצע פעולות פשוטות שבאפשרותן להכין את החסכונות שלכם טוב יותר לקראת אתגרי העתיד.

 

1. מתאימים ביטוח בקרן הפנסיה למציאות המשתנה

קרן הפנסיה כוללת, לצד רכיב החיסכון, גם רכיב ביטוח הנועד להגן עלינו ממצבים כמו אובדן כושר עבודה וביטוח שאירים למקרה מוות. גורם משמעותי אשר עשוי להשפיע על הסכום אותו יקבלו החוסכים או בני משפחתם בקרות (חו"ח) מקרה ביטוח הוא מסלול הביטוח בו אתם נמצאים ואחוזי הכיסוי הביטוחי שהוא מספק. אם מצבכם המשפחתי השתנה, למשל בעקבות חתונה או לידה של ילד/ה – חשוב לבדוק את מסלול הביטוח שלכם, ולוודא שהוא מעניק כיסוי מתאים למצבכם המשפחתי החדש. אם לא, תוכלו לשקול לעבור למסלול ביטוח שיגדיל את ביטוח השארים שלכם. לעומת זאת, אם אין מי שתלוי בכם, ייתכן שיש מקום לשקול לוותר על כיסוי הביטוח לשארים ובכך להפנות חלק משמעותי יותר מההפקדות לטובת החיסכון הכולל שלכם. חשוב לדעת, שניתן לותר על ביטוח השארים לפרק זמן שלא יעלה על שנתיים, וזאת באמצעות הגשת בקשה מתאימה לחברה המנהלת, ולאחר מכן, אם מצבכם האישי לא השתנה, ניתן לוותר עליו לתקופות נוספות שלא יעלו על 24 חודשים כל אחת. בכל מקרה, תוכלו להיכנס ברגע לאזור האישי שלכם, לבדוק באיזה מסלול ביטוח נמצאת קרן הפנסיה שלכם ולבחור לעבור ממסלול ביטוח אחד לאחר בתוך מספר דקות וללא עלות, ובכך להתאימו למאפיינים ולצרכים האישיים שלכם¹.

 

2. להתאים את מסלול ההשקעה בקרן הפנסיה

קרנות הפנסיה מציעות היום מגוון רחב של מסלולי השקעה, כך שתוכלו לבחור את מסלול ההשקעה גם לפי מידת הסיכון בה אתם מעוניינים ובהתאם למשך החיסכון הצפוי לכם². בהחלטה זו ניתן להתחשב, בין היתר, במספר שנות החיסכון שנותרו לכם עד הפרישה, כאשר רמת הסיכון עבור אדם בן 28 שנכנס עכשיו לשוק העבודה כנראה לא תהיה זהה לאדם בן 66 שעומד בפני פרישה. עבור חוסכים מבוגרים יותר ניתן לשקול בחירה במסלולי השקעה סולידיים, שמאופיינים בדרך כלל בתנודתיות נמוכה, במטרה לשמור על החיסכון הצבור וכדי לא להיקלע להפסד משמעותי לקראת מועד היציאה לפנסיה. מנגד, אם צפויות שנות חיסכון רבות לפניכם, ייתכן ויש מקום לשקול הגדלה של רמת הסיכון כדי למקסם את פוטנציאל התשואה ככל שניתן. בכל מקרה, אפשר להגיש בקשה למעבר בין מסלול השקעה אחד לשני בקלות ובאופן חופשי ככל שתרצו, באמצעות כניסה לאזור האישי באתר החברה המנהלת שלכם³.

 

3. פותחים חיסכון פיננסי או מגדילים הפקדות לחיסכון קיים

אחד העוגנים המשמעותיים שאנחנו יכולים לייצר בחיינו, הוא חיסכון לכל צרה שלא תבוא, ליום סגריר או לתקופות של אי ודאות. במיוחד במציאות העכשווית, שבה אנחנו מתמודדים עם לא מעט אירועים בלתי צפויים, חיסכון עבורנו או עבור הילדים שלנו הוא ככל הנראה צורך אנושי שטבוע בכולנו בצורה כזו או אחרת, אבל לא תמיד אנחנו מספיק אקטיביים כדי לדאוג לכך בפועל, אם בגלל קושי תזרימי, הוצאות גדולות ואולי גם בשל הנטייה הכל כך ישראלית לחשוב ש"יהיה בסדר". היום קיימים מכשירי חיסכון שמאפשרים גמישות מבחינת סכום ההפקדות, מועדי ההפקדות וכדומה. כך למשל, הפקדה חודשית שוטפת של 300 ₪ (סכום לא מאוד גבוה באופן יחסי) בקופת גמל להשקעה לפרק זמן של 10 שנים, צפויה להניב חיסכון מצטבר של כ-41,000 ₪.** כמובן שככל שתגדילו את סכומי ההפקדות ואת משך החיסכון, הסכום המצטבר עשוי להיות גבוה יותר.

אולי יעניין אותך

תודה שנרשמת לניוזלטר של אלטשולר שחם

פרטייך נקלטו במערכת

הערות משפטיות: המידע לעיל נכון למועד פרסומו ביום 09.10.2024 ומוגש כמידע כללי בלבד. אין באמור ייעוץ ו/או שיווק פנסיוני מותאם למאפיינים ולצרכים האישיים של כל אדם. אין באמור לעיל כדי להוות התחייבות להשגת תשואה. בכפוף להוראות ההסדר התחיקתי, תקנוני קרנות הפנסיה וקופות הגמל ונהלי החברה המנהלת, כפי שיהיו מעת לעת.

**הסימולציה מחושבת לפי הנחת תשואה שנתית ממוצעת (לא מובטחת) של 4% בניכוי דמי ניהול שנתיים בגובה 0.99% מהצבירה. רווחי ההשקעה והתמורה אינם מובטחים וקיימת אפשרות לתשואה שלילית. הנחת התשואה עשויה להשתנות ואין בה כדי לחייב את החברה להשגת תשואה עודפת.

1. בכפוף להוראות תקנון קרן הפנסיה ונהלי החברה המנהלת.

2. מגוון מסלולי ההשקעה הקיימים ומדיניות ההשקעה שלהם מפורטים באתרי החברה המנהלות השונות של קרנות הפנסיה. באלטשולר שחם ניתן למצוא את המידע בכתובת: www.as-invest.co.il.

3. העברת כספים בין מסלולי השקעה תתבצע בתוך 3 ימי עסקים ממועד קבלת בקשת העברה מלאה ותקינה. ככל שהמועד נופל על אחד משלושת ימי העסקים הראשונים בחודש, הפעולה תתבצע ביום העסקים הרביעי באותו חודש.