להלן תמלול הסרטון:
מהן המגמות המרכזיות המשפיעות היום על הענף הרכב העולמי?
שלום לאה, חברות הרכב העולמיות חוו בשנים האחרונות לא מעט שינויים הנוגעים לסביבה העסקית והתחרותית שבה הן פועלות. יצרניות שעלו לכותרות כשזייפו תוצאות בדיקות זיהום אוויר של רכביהן, קנסות עתק שבאו בעקבותיהם ובעיקר מהפכת הרכב החשמלי שהיא הבשורה האמיתית לענף ולמעשה לעולם כולו. טרום משבר הקורונה, נמכרו בסך הכל כ-89 מיליון רכבים בעולם, 84 מיליון מבוססי דלק והשאר חשמליים או היברידיים. בשנת 2020 ירד היקף מכירות הרכבים הכללי לכ-72 מיליון, אולם מתוכם נמכרו 64 מיליון רכבים מבוססי דלק ו-8 מיליון חשמליים והיברידיים, המהווים 11% מסך מכירות הרכבים, כפול ביחס לשנה שלפני כן. המשמעות היא עלייה של כ-66% במכירות הרכבים הפועלים באמצעות חשמל. חשוב להבין שעוד לפני משבר הקורונה תעשיית הרכב התמודדה עם עלויות טכנולוגיות הולכות וגדלות מצד אחד, וביקוש דועך מן הצד השני. בניסיון להתייעל, ראינו פעילות ערה של מיזוגים ורכישות בענף בשנים האחרונות, והדבר השפיע גם על תמחור החברות בענף. אם בעבר חברות הרכב נסחרו במכפילים חד ספרתיים, היום אנחנו רואים מגמה של התרחבות מכפילים לרמה דו ספרתית נמוכה.
אורן, הזכרת קודם את המגמה הגלובלית של מעבר מרכבים מבוססי דלק לרכבים חשמליים או היברידיים. איך החברות המסורתיות בענף פועלות כדי להצטרף לטרנד, אם בכלל?
חברות הרכב מבצעות בשנים האחרונות השקעה מאסיבית שכוללת תקציבים גבוהים עבור מחקר ופיתוח בתחום הרכב החשמלי. רובן ככולן אף מדווחות שיעברו להיות חשמליים בצורה מלאה או כמעט מלאה בעשור הקרוב. בהתאם, אפשר לראות שכמות הרכבים החשמליים וההיברידיים הולכת וצומחת. גם אופיו הייחודי של משבר הקורונה, שיצר גידול בהכנסה הפנויה אצל צרכנים רבים בשל מגבלות הריחוק החברתי ואיסור ההתקהלויות, הביא לגידול בכמות הכסף שנמצאת בידי הציבור, חלקו הופנה גם לרכישות רכבים חדשים.
ולסיום, איך צפוי להיראות שוק הרכב בשנים הקרובות?
קודם כל חשוב להגיד שכמו בכל תחום או ענף אחר, כדאי לבחון באופן פרטני כל חברה. מעל ענף הרכב עדיין מרחפת עננה לאור אירועי העבר, אך נראה שהחברות בענף עושות מאמצים רבים כדי להדביק את הפער הטכנולוגי בתחום הרכב החשמלי. הן מבינות את המעבר המהיר שעושה העולם לטכנולוגיה החשמלית ונכונות להשקיע סכומים גדולים כדי להציג התקדמות. גם העובדה שמדובר בחברות מסורתיות עם מותגים רבים ובטווחי מחירים רחבים, יכולה לסייע להן בעתיד. עם זאת, ברור שיש חברות שיעשו זאת טוב יותר וכאלה שפחות ועל כן יש חשיבות לבחינה סלקטיבית ולהסתכלות במאפיינים הייחודיים של כל חברה וחברה.
אולי יעניין אותך
-
עד לפני שנים ספורות תחום הבינה המלאכותית היה רק פנטזיה מדעית. והיום? המהפכה, כך נדמה, רק התחילה - והיא הולכת לשנות את החיים של כולנו
-
הבוט שיודע הכל: איפה צ'אט GPT פוגש את שוק ההון?
צ'אט GPT, הצ'אט-בוט שכבש את העולם עם מאות יישומים מורכבים ומסקרנים, מחמם את התחרות בין מיקרוסופט וגוגל ומלהיב את השווקים. בואו נשמע למה -
סיכום 2022: מה קרה בכלכלה העולמית ואיך עשויה להיראות שנת 2023?
שנת 2022 הייתה לא קלה למשקיעים ולציבור בכללותו, שהרגיש בכיס את עליית יוקר המחיה ואת ניצניה של האטה עולמית. סיכום שנה ותחזית זהירה לשנת 2023 – כבר מתחילים -
נעים לירוק: מי ירוויח ממשבר האנרגיה העולמי?
חברות האנרגיה המתחדשת חוות ביקושים ערים על רקע משבר האנרגיה באירופה, שמתגבר על רקע המלחמה באוקראינה והחורף שכבר נמצא בעיצומו. בינתיים, הממשלות מטילות מגבלות על מחירי החשמל הירוק - מחשש שיתגלגלו אל הצרכנים. כיצד כל זה ישפיע על החברות בתחום, ובפרט על הישראליות?
פרטייך נקלטו במערכת
הערות משפטיות: הסקירה צולמה בתאריך 30/05/2021 הסקירה מהווה הערכה מקצועית בלבד. לחברה ו/או לחברות הקשורות אליה עשוי להיות עניין אישי בנושא והיא/הן עשויות להחזיק ו/או לסחור בעבור עצמם ו/או בעבור אחרים, בניירות הערך המצוינים במידע באתר. אין לראות באמור כהמלצה ו/או תחליף לשיווק השקעות המתחשב בצרכי הלקוח, או הזמנה לייעוץ כאמור ו/או הצעה להחזיק/לקנות/למכור ני"ע או נכסים פיננסיים. הסקירה מתבססת על מידע פומבי וגלוי , וכן על הערכות ואומדנים שעשויים להיות חסרים ו/או בלתי מדוייקים או בלתי מעודכנים. הסקירה אינה מתיימרת להוות ניתוח מלא של כלל הנושאים המפורטים בה והיא אינה באה להחליף את שיקול הדעת העצמאי של הצופה. הדעות המובאות בסקירה נכונות ליום הסקירה והן יכולות להשתנות בכל עת ללא הצורך בהודעה כלשהי. אין להעתיק, להפיץ, לשדר או לפרסם ברבים את הסקירה ללא אישור מראש. האמור לא מהווה תחליף ליעוץ מס פרטני.