גולן טלקום נרכשה, אבל מחירי חבילות הסלולאר המשיכו לרדת, ואיתן צללו גם מניות המגזר. האם כעת הן כבר מספיק אטרקטיביות להשקעה?
להלן תמליל הסרטון:
מה הסיבה למגמה השלילית של המניות מסקטור התקשורת בארץ?
בתחילת השנה הודיעה אלקטרה מוצרי צריכה על רכישת גולן טלקום, ועל הסכם שיתוף רשתות עם סלקום, בדומה להסכם של פרטנר עם הוט מובייל. המסקנה של המשקיעים הייתה כי מעתה רק הוט מובייל תישאר "רעבה" למנויים, וכי שאר החברות יחלו להעלות מחירים. הדבר הוביל את מניות הסלולר לעליות חדות. אבל כמה חודשים לאחר מכן, התברר כי אלקטרה ממשיכה את מדיניות המחירים האגרסיבית במטרה להקטין את היקף הנטישות מגולן. מה שאילץ את פרטנר וסלקום להשאיר את המחירים ברמה נמוכה, וזה אכזב את המשקיעים ומחיר המניות שלהן עבר לירידות.
מדוע מנית בזק חוותה גם היא ירידת מחיר לאחרונה?
החקירה של הבעלים של בזק - שאול אלוביץ', בהקשר לחשדות לאי סדרים במיזוג עם YES, הגדילה את הלחץ על המניה, אבל היא החלה לרדת עוד לפני זה, בעיקר בגלל שחיקה ברווחיות החברה בכל תחומי הפעילות שלה. בתקשורת הקווית, שהיא ליבת הפעילות של בזק, יש לה אמנם בלעדיות, אבל משתמשי הטלפון הקווי הולכים ופוחתים. בנוסף, רפורמת ה"שוק הסיטונאי" של משרד התקשורת, שמאפשרת לחברות המובייל למכור שירותי אינטרנט תוך שימוש בתשתית של בזק, הגדילה את התחרות בתחום. גם החיים של חברת הבת YES הפכו להיות מאתגרים אחרי שפרטנר וסלקום השיקו חבילות טלוויזיה זולות.
אז אחרי הירידות החדות, האם מניות התקשורת הגיעו לתמחור אטרקטיבי מספיק?
מנית בזק ירדה הכי הרבה בשנה האחרונה מבין חברות התקשורת היות ואי הוודאות סביב רווחי החברה בעתיד היא הגבוהה ביותר. גם לחברות המובייל - פרטנר וסלקום לא צפויים חיים קלים לאור רמת התחרות בענף. עם זאת, להערכתנו בשנה-שנתיים הקרובות הענף צפוי להתייצב, מה שעשוי לאפשר לחברות להעלות מחירים בצורה מדודה. בנוסף, שתיהן השיקו חבילות טלוויזיה שמציעות חלופה אטרקטיבית ללקוחות, וזה יכול לייצר מנוע צמיחה עבורן. לכן, ובמיוחד אחרי הירידות של החודשים האחרונים, המניות שלהן מתחילות להיות מעניינות.ו חבילות טלוויזיה שמציעות חלופה אטרקטיבית ללקוחות, וזה יכול לייצר מנוע צמיחה עבורן. לכן, ובמיוחד אחרי הירידות של החודשים האחרונים, המניות שלהן מתחילות להיות מעניינות.חרונה מבין חברות התקשורת היות ואי הוודאות סביב רווחי החברה בעתיד היא הגבוהה ביותר. גם לחברות המובייל - פרטנר וסלקום לא צפויים חיים קלים לאור רמת התחרות בענף. עם זאת, להערכתנו בשנה-שנתיים הקרובות הענף צפוי להתייצב, מה שעשוי לאפשר לחברות להעלות מחירים בצורה מדודה. בנוסף, שתיהן השיקו חבילות טלוויזיה שמציעות חלופה אטרקטיבית ללקוחות, וזה יכול לייצר מנוע צמיחה עבורן. לכן, ובמיוחד אחרי הירידות של החודשים האחרונים, המניות שלהן מתחילות להיות מעניינות.
אולי יעניין אותך
-
מחירי הרכב המשומש עלו בשנתיים האחרונות עקב בעיות בשרשרת האספקה לכלי רכב חדשים, שהסיטו צרכנים לשוק היד שנייה. האם המגמה הזו ממשיכה, וכיצד מתמודד הענף עם עליית הריבית?
-
האם יצרניות הבירה הן אי של יציבות בתקופות של אי ודאות?
ענף הבירה שייך לסקטור הצריכה הבסיסית, הנוטה לתפקד בצורה טובה יותר בתקופות של האטה כלכלית או מיתון. גם בשיאו של משבר הקורונה, יצרניות הבירה שמרו על תזרים חיובי והצליחו להימנע מפגיעה משמעותית, על אף השיתוק המוחלט של אירועי הספורט התרבות והברים -
איך משפיעה התנודתיות בשווקים על שע''ח שקל-דולר?
במשך חודשים ארוכים, ואפילו שנים, ראינו את השקל הולך ומתחזק מול המטבעות המובילים בעולם ומול הדולר בפרט. לאחרונה, המגמה התהפכה והדולר הוא שמתחזק מול השקל. ננסה להבין למה -
האם מותגים חזקים הם בעלי פוטנציאל עמידות גבוה יותר בעתות משבר?
הסביבה הכלכלית משתנה לאחרונה לנגד עינינו, עם אינפלציה שנוגעת בשיאים חדשים וריבית עולה בכל העולם. ההערכות הן שצרכנים יישארו נאמנים במידה כזו או אחרת למותגים החזקים ביותר, מה שמקנה לאותן חברות יכולת לייצר כוח תחרותי חזק גם בעתות משבר
פרטייך נקלטו במערכת
הערות משפטיות: הסקירה צולמה בתאריך 03/09/2017 הסקירה מהווה הערכה מקצועית בלבד. לחברה ו/או לחברות הקשורות אליה עשוי להיות עניין אישי בנושא והיא/הן עשויות להחזיק ו/או לסחור בעבור עצמם ו/או בעבור אחרים, בניירות הערך המצוינים במידע באתר. אין לראות באמור כהמלצה ו/או תחליף לשיווק השקעות המתחשב בצרכי הלקוח, או הזמנה לייעוץ כאמור ו/או הצעה להחזיק/לקנות/למכור ני"ע או נכסים פיננסיים. הסקירה מתבססת על מידע פומבי וגלוי , וכן על הערכות ואומדנים שעשויים להיות חסרים ו/או בלתי מדוייקים או בלתי מעודכנים. הסקירה אינה מתיימרת להוות ניתוח מלא של כלל הנושאים המפורטים בה והיא אינה באה להחליף את שיקול הדעת העצמאי של הצופה. הדעות המובאות בסקירה נכונות ליום הסקירה והן יכולות להשתנות בכל עת ללא הצורך בהודעה כלשהי. אין להעתיק, להפיץ, לשדר או לפרסם ברבים את הסקירה ללא אישור מראש.