מניות חברות האופנה הישראליות צללו בעשרות אחוזים בשנה האחרונה. מה הסיבות לנפילה והאם המניות ירדו נמוך מידי?
מה הסיבות להאטה של חברות האופנה?
שלוש רשתות האופנה הישראליות המובילות - פוקס, קסטרו וגולף הציגו תוצאות חלשות ברבעונים האחרונים והמניות שלהן צללו בעשרות אחוזים. למען האמת, ההכנסות של פוקס וקסטרו דווקא צמחו, אבל הרווחיות הצטמקה פלאים. גולף אף עברה להפסד. נראה שהחברות נפגעו מהגדלת שטחי המסחר שלהן כשבנוסף עליהן להתמודד עם תחרות עזה ומחירים יורדים. לא רק גל של מותגים מחו"ל שעשו עלייה לארץ, בשנים האחרונות גם נרשם גידול אדיר בהיקף הקניות של הצרכן הישראלי באתרים מקוונים זרים, והחברות הישראליות מתקשות להתמודד עם השפע והמחירים הנמוכים המוצעים שם. גם העלאת שכר המינימום תרמה את חלקה בלחץ על הרווחיות. ההאטה בענף בהחלט הצדיקה את הירידה הניכרת במחיר המניות.
האם אתה צופה שהחברות יחזרו לצמיחה בעתיד הקרוב?
התחרות מבית ומחוץ לא צפויה להיחלש בתקופה הקרובה. כדי לחזור לפרוח, חברות האופנה המקומיות חייבות להתאים את עצמן לחוקי המשחק החדשים. הן תצטרכנה להתייעל, לסגור סניפים לא רווחיים ולהמציא מנועי צמיחה חדשים. אחת הדרכים לעשות את זה, היא באמצעות קידום האתרים מקוונים שלהן, ומכירת יותר מוצרים ברשת. כך ניתן יהיה בין היתר להציע את המוצרים גם ללקוחות מעבר לים ולהגדיל את השוק הפוטנציאלי. כיוון התפתחות נוסף יכול להיות מכיוון של הגדלת נתח הארנק של הלקוח והצעת מגוון רחב יותר של מוצרים משלימים, לאו דווקא מוצרי הלבשה. זאת לא משימה פשוטה, אבל הנהלה יצירתית יכולה להחזיר את הפעילות שלה למסלול של צמיחה.
האם מניות המגזר הן הזדמנות?
על פניו המניות נראות מעניינות כאשר מכפילי הרווח עומדים על 10-11, אבל השאלה הגדולה היא מתי הענף יגיע שוב למצב של שווי משקל. פוקס מביאה לארץ מותגים חדשים, מגדילה את הנוכחות בתחום מוצרי הטיפוח, ונראה שהיא הולכת בכיוון הנכון. קסטרו הצהירה שהיא מתכוונת להתמקד במכירות בארץ אחרי הכישלונות בחו"ל בעבר, ושהיא מתכוונת להרחיב את חנויות הדגל על חשבון סגירת סניפים שאינם רווחים. גולף הודיעה לאחרונה שתסגור עשרות סניפים מפסידים ותתמקד בהגדלת המכירות באינטרנט, על בסיס הפלטפורמה שרכשה באתר הקניות Adika. לדעתנו, יש היגיון להכניס את מניות האופנה לרשימת המעקב ולבחון אותן שוב כאשר התמונה בענף תתבהר ברבעונים הקרובים.
אולי יעניין אותך
-
מחירי הרכב המשומש עלו בשנתיים האחרונות עקב בעיות בשרשרת האספקה לכלי רכב חדשים, שהסיטו צרכנים לשוק היד שנייה. האם המגמה הזו ממשיכה, וכיצד מתמודד הענף עם עליית הריבית?
-
האם יצרניות הבירה הן אי של יציבות בתקופות של אי ודאות?
ענף הבירה שייך לסקטור הצריכה הבסיסית, הנוטה לתפקד בצורה טובה יותר בתקופות של האטה כלכלית או מיתון. גם בשיאו של משבר הקורונה, יצרניות הבירה שמרו על תזרים חיובי והצליחו להימנע מפגיעה משמעותית, על אף השיתוק המוחלט של אירועי הספורט התרבות והברים -
איך משפיעה התנודתיות בשווקים על שע''ח שקל-דולר?
במשך חודשים ארוכים, ואפילו שנים, ראינו את השקל הולך ומתחזק מול המטבעות המובילים בעולם ומול הדולר בפרט. לאחרונה, המגמה התהפכה והדולר הוא שמתחזק מול השקל. ננסה להבין למה -
האם מותגים חזקים הם בעלי פוטנציאל עמידות גבוה יותר בעתות משבר?
הסביבה הכלכלית משתנה לאחרונה לנגד עינינו, עם אינפלציה שנוגעת בשיאים חדשים וריבית עולה בכל העולם. ההערכות הן שצרכנים יישארו נאמנים במידה כזו או אחרת למותגים החזקים ביותר, מה שמקנה לאותן חברות יכולת לייצר כוח תחרותי חזק גם בעתות משבר
פרטייך נקלטו במערכת
הערות משפטיות: הסקירה מהווה הערכה מקצועית בלבד. לחברה ו/או לחברות הקשורות אליה עשוי להיות עניין אישי בנושא והיא/הן עשויות להחזיק ו/או לסחור בעבור עצמם ו/או בעבור אחרים, בניירות הערך המצוינים במידע באתר. אין לראות באמור כהמלצה ו/או תחליף לשיווק השקעות המתחשב בצרכי הלקוח, או הזמנה לייעוץ כאמור ו/או הצעה להחזיק/לקנות/למכור ני"ע או נכסים פיננסיים. הסקירה מתבססת על מידע פומבי וגלוי , וכן על הערכות ואומדנים שעשויים להיות חסרים ו/או בלתי מדוייקים או בלתי מעודכנים. הסקירה אינה מתיימרת להוות ניתוח מלא של כלל הנושאים המפורטים בה והיא אינה באה להחליף את שיקול הדעת העצמאי של הצופה. הדעות המובאות בסקירה נכונות ליום הסקירה והן יכולות להשתנות בכל עת ללא הצורך בהודעה כלשהי. אין להעתיק, להפיץ, לשדר או לפרסם ברבים את הסקירה ללא אישור מראש