יש מה לראות: המודל העסקי החדש של ענקיות הסטרימינג
חברות הסטרימינג נהנו מצמיחה מואצת בשנים האחרונות וצירפו עשרות מיליוני מנויים – עד שהתחרות גברה, המחירים עלו והמגמה התהפכה לנטישה מדאיגה. כעת הן מנסות לפצח מחדש את המודל עם שילוב פרסומות ומסלולים מוזלים, ואפילו זכויות לשידורי ספורט
להלן תמלול הסרטון:
כולנו מתלוננים שאין מה לראות, אבל האמת היא שהמסך שלנו מעולם לא היה עשיר יותר בתכנים. האם גם ענקיות הסטרימינג מרגישות כך?
שלום אלון, התחרות בשוק הסטרימינג משפיעה עלינו לטובה כצרכנים מבחינת ההיצע, למרות שהשחקנית הדומיננטית בארץ היא נטפליקס. אנחנו פחות חשופים להולו, HBO מקס ואמזון פריים, ויש גם את אפל TV ודיסני פלוס - שהושק בישראל השנה. אז כן, יש המון מה לראות, תלוי למה יש לכם מנוי. מבחינת נטפליקס עצמה, צריך לזכור שהיא מתמודדת עם תחרות אדירה בארה"ב ובעולם. כל החברות שהזכרנו מהוות יחד זירה רותחת, שמאוד מעניינת את השווקים. הן נלחמות ביניהן על תכנים אטרקטיביים, וכמובן גם על המנויים וההכנסות. מה שאנחנו רואים כעת הוא תחילתה של התאוששות ברבעון השלישי, אחרי תקופה לא פשוטה של אובדן מנויים ונזק תדמיתי.
סיוון, מה קרה בעצם שהוביל לנטישת מנויים, וכיצד החברות התמודדו עם המצב?
הנטישה שהחברות חוו הייתה שילוב של כמה דברים. תקופת הקורונה וההסתגרות בבתים הסתיימה, וזה באמת היה תור הזהב של הצפייה בסטרימינג. אבל זה נגמר, והתחרות גברה מאוד ועמה ההיצע ונדידת המנויים. בנוסף, כבר מתחילת השנה ראינו העלאות מחירים על השירותים, כמו תכני מוזיקה, טלוויזיה וסרטים. כל זאת בזמן שהאינפלציה בארה"ב ובאירופה מזנקת, ויוקר המחיה עולה וגורם לאנשים לוותר על מותרות ולעבור לשירותים מוזלים יותר. כאן בעצם החברות הבינו שהן חייבות לשנות את המודל כדי לשמר מנויים ולחדש את הצמיחה. נטפליקס למשל משיקה מסלול מוזל שכולל פרסומות, בדומה להולו שכבר עשתה זאת מזמן, והיא לא האחרונה.
אז לסיום, עד כמה המפרסמים מחכים לשוק הסטרימינג, ואילו עוד מהלכים יצירתיים נראה בעתיד הקרוב בתחום?
קודם כל ביולי האחרון ראינו היפוך מגמה מעניין, כשנתוני נילסן הראו שנתח הצפייה בסטרימינג עבר לראשונה את הברודקאסט והכבלים בארה"ב. זו בשורה מאוד משמעותית עבור ההכנסות של שחקניות הסטרימינג שישלבו פרסומות, והיכולת שלהן להרחיב את האפיק הזה. בעתיד הלא רחוק, אולי זה אפילו יהפוך לגיים צ'יינגר בעולם הפרסום, על חשבון ההכנסות מפרסום בטלוויזיה ובכבלים. שנית, מרוץ התוכן הופך להיות עוד יותר מעניין, עם רכישת זכויות השידור של אירועי הספורט על ידי חברות סטרימינג. ספורט הוא מנוע הכנסות עוצמתי, כיוון שאלה אירועים בלייב שמושכים הרבה מאוד צופים, ובדרך כלל בבלעדיות. פראמאונט פלוס קנו זכויות לליגת האלופות, אפל קנתה לליגת הבייסבול, אמזון לליגת הקריקט ההודית, ועוד. זאת השקעה של מיליארדי דולרים, אך זאת עוד דוגמה לדרך יצירתית להביא קהלים חדשים ולצמוח.
אולי יעניין אותך
-
בתקופות אי ודאות עולה הצורך של חברות ומשקיעים לנהל סיכוני מט"ח בחכמה. אלטשולר שחם פיננשייל סרביסס מביאה בשורה תחרותית לשוק עם חיבור בזמן אמת לחדר עסקאות מט"ח, וכלים מתקדמים לצמצום החשיפה לתנודות שערים
-
כיצד פתחו חברות הביג טק את שנת 2023?
ענקיות הטכנולוגיה נחשבות לקטר הצמיחה של הכלכלה העולמית. היכן מציבות אותן התוצאות של שנת 2022, ואיך זה עשוי להשפיע על התחזיות הכלכליות לשנה הקרובה? -
אל תשמרו את העודף: כיצד יתמודדו הקמעונאים והיצרנים עם עודפי המלאי?
בתקופת היציאה מהקורונה צברו חברות רבות עודפי מלאי שנועדו לענות על הביקושים הגבוהים, אך עם האינפלציה הגואה והסימנים להאטה עולמית הן מצאו את עצמן עם נטל כלכלי שמכביד על נתוני הרווח והצמיחה. מה צפוי בשנה הקרובה, ומה הקשר בין עודפי המלאי לריבית? -
עולים להגנה: האם ההאטה בהייטק מחלחלת אל חברות הסייבר?
למרות שהאיומים על ארגונים ומדינות רק הופכים למתוחכמים יותר, איבדו חברות סייבר עשרות אחוזים משוויין מתחילת השנה. איך זה קורה, וכיצד יתמודדו חברות בתחום?
פרטייך נקלטו במערכת
הערות משפטיות: הסקירה היא מיום 31/10/2022 וכלל האמור בה מתייחס למצב הקיים והידוע נכון למועד זה (ייתכנו שינויים בנתונים ובמידע המפורטים בסקירה בחלוף הזמן). הסקירות המוצגות באתר זה הוכנו על ידי מחלקת המחקר של בית ההשקעות אלטשולר שחם ו/או מי מטעמה (להלן: "אלטשולר שחם"). הסקירות האמורות, לרבות המידע, הנתונים, ידיעות, ניתוחים, הערכות, דעות, תחזיות, טקסט, צורות ו/או תמונות המתפרסמים במסגרתן, מסופקות כשירות לקוראים, ואין בהן אלא הבעת דעה בלבד. הסקירות האמורות נערכו בהסתמך בין השאר על מידע פומבי גלוי לציבור וכן על הערכות ואומדנים, שמטבע הדברים אפשר שיתבררו כחסרים, כבלתי מדויקים או כבלתי מעודכנים. מבלי לגרוע מכלליות האמור לעיל, המידע המוצג במסגרת הסקירות, הינו חומר מסייע בלבד ואין לראות במידע זה כמידע עובדתי או כמידע שלם וממצה של ההיבטים הכרוכים בני"ע ו/או בנכסים הפיננסים ו/או מכשירים פיננסיים המוזכרים בו, ו/או בכל השקעה אחרת הנזכרת בסקירות, ולכן אין לראות במידע האמור, כהמלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או הזמנה לקבל הצעות או ייעוץ, לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. אלטשולר שחם לא תהיה אחראית לכל נזק, ישיר או עקיף, שיגרם, אם יגרם, לצד כלשהו, כתוצאה מהסתמכות על סקירות אלה והעושה בסקירות שימוש עושה זאת על דעתו ואחריותו בלבד. אלטשולר שחם ו/או החברות הקשורות אליה ו/או בעלי עניין באיזה מאלה עשויים לעסוק בעצמם ו/או באמצעות חברות קשורות בפעילות בתחום שוק ההון והפיננסים, וכן עשויים להעניק שירותים הקשורים בכך ובכלל זאת לייעץ, להחזיק ו/או לסחור בעבור עצמם ו/או בעבור אחרים, בין היתר, בניירות ערך, בנכסים ובמכשירים הפיננסיים ו/או הפנסיוניים המצוינים בסקירות או קשורים אליהם ולהיות בעלי עניין אישי בנושא,. הסקירה אינה מתחשבת בצרכים ובנתונים המיוחדים של כל קורא ולא מהווה בשום פנים ואופן תחליף בין השאר ליעוץ פרטני על ידי אנשי מקצוע ובעלי רישיון מורשים ובכלל זה ייעוץ משפטי ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או שיווק השקעות אישי המתחשב בצרכי הלקוח ו/או ייעוץ בהקשרי מיסוי ו/או בהיבטים חשבונאיים, פיננסיים, כלכליים ו/או אחרים ואין בו כדי להחליף את הוראות הדין ו/או התקנון הרלוונטי. הסקירות המובאות באתר זה הנן רכושו של עורך הסקירות ואין להעתיקן, לשכפלן, לצטטן, להפיצן או לפרסמן או חלקים מהן ללא רשות מפורשת מראש ובכתב של עורך הסקירות. אין בתשואות ובדירוגי עבר בכדי להבטיח תשואה או דירוג דומים בעתיד. אין באמור במסגרת המידע באתר כדי להוות התחייבות להשאת תשואה.