כולנו רוצים עולם ירוק יותר, כולל רכבים שיונעו באמצעות חשמל במקום דלק מזהם. השאלה היא האם הרכב החשמלי עשוי להיות דבר ישים, במחיר סביר, כבר בעתיד הקרוב?
להלן תמלול הסרטון:
מדוע מהפכת הרכבים החשמליים כל כך חשובה?
שלום לאה, בעשור האחרון עלתה מאוד המודעות לשמירה על איכות הסביבה ואיתה גדלה גם המוטיבציה להפחית את השימוש ברכבים המונעים על ידי דלקים מזהמים. חשוב להבין, שמנוע חשמלי בנוי פשוט יותר מבחינה מכנית בהשוואה למנוע בנזין, ולכן הוא יעיל יותר, שקט יותר ומייצר בלאי נמוך יותר. כלומר, עלות החזקת הרכב תהיה זולה יותר. יתרון נוסף של המנוע החשמלי הוא האפשרות לטעון אותו משקע חשמל פשוט בבית או בעסק, מה שמקטין את הצורך באינסוף תחנות דלק ובזבוז זמן על תדלוק במהלך היום. סביר להניח שהקטנת השימוש בדלקים גם תצמצם את התלות של העולם בנפט, שחלק נכבד ממנו מגיע ממדינות שהאינטרסים שלהן לרוב שונים מאלו של הצרכנים.
מה יכול להאיץ את חדירת הרכבים החשמליים?
כרגע, רק כאחוז וחצי מהרכבים בעולם הם חשמליים, בעיקר בגלל העלות הגבוהה וטווח הנסיעה המוגבל שלהם, אבל להערכתנו המצב צפוי להשתנות בשנים הקרובות. ראשית כל, חברות כמו טסלה מוטורס ואחרות כבר מציעות רכבים חשמליים במחירים דומים לרכבים הרגילים. ככל שתרד עלות ייצור הסוללות החשמליות, כך גם ימשיכו המחירים לרדת וקניית רכב חשמלי צפויה להיות משתלמת יותר. גם בטווח הנסיעה יש שיפור. המכוניות של טסלה מוטורס למשל כבר יודעות לנסוע מעל 500 ק"מ ללא טעינה באמצע. בנוסף, בחלק מהמדינות בעולם כבר החלו בפריסת מערך תחנות טעינה בהיקף רחב, כך שגם המגבלה הזו כנראה תוסר בעתיד הקרוב. ייתכן שגם לא נצטרך להמתין הרבה בתחנת הטעינה, כי כבר היום ניתן לבצע טעינה מלאה של הסוללה ב-8 דקות בלבד, ובעלות זולה של כמה דולרים לכל היותר..
למרות האופטימיות, מה הסיכוי שנראה המוני רכבים חשמליים בכבישים כבר בשנים הקרובות?
ההתקדמות הטכנולוגית החזקה בתחום משתקפת היטב בתחזיות קדימה, שצופות גידול משמעותי במספר הרכבים החשמליים על חשבון הרכבים הסטנדרטיים. חלק נכבד ממדינות העולם, כולל ישראל, כבר הצהירו שבעוד 20 עד 30 שנה ינועו בהן רכבים חשמליים בלבד, וחלקן כבר נערכות לכך. גם חלק מיצרניות הרכב הודיעו כי יפסיקו לייצר רכבים מזהמים בעתיד. זה מחזק את ההערכה שלנו לגבי הפריחה של הרכבים החשמליים. אנחנו משקיעים במספר חברות מהתחום כגון יצרנית הסוללות החשמליות הסינית BYD, והיצרנית הבלגית לחומרים כימיים לסוללות נטענות – Umicore.
אולי יעניין אותך
-
עד לפני שנים ספורות תחום הבינה המלאכותית היה רק פנטזיה מדעית. והיום? המהפכה, כך נדמה, רק התחילה - והיא הולכת לשנות את החיים של כולנו
-
הבוט שיודע הכל: איפה צ'אט GPT פוגש את שוק ההון?
צ'אט GPT, הצ'אט-בוט שכבש את העולם עם מאות יישומים מורכבים ומסקרנים, מחמם את התחרות בין מיקרוסופט וגוגל ומלהיב את השווקים. בואו נשמע למה -
סיכום 2022: מה קרה בכלכלה העולמית ואיך עשויה להיראות שנת 2023?
שנת 2022 הייתה לא קלה למשקיעים ולציבור בכללותו, שהרגיש בכיס את עליית יוקר המחיה ואת ניצניה של האטה עולמית. סיכום שנה ותחזית זהירה לשנת 2023 – כבר מתחילים -
נעים לירוק: מי ירוויח ממשבר האנרגיה העולמי?
חברות האנרגיה המתחדשת חוות ביקושים ערים על רקע משבר האנרגיה באירופה, שמתגבר על רקע המלחמה באוקראינה והחורף שכבר נמצא בעיצומו. בינתיים, הממשלות מטילות מגבלות על מחירי החשמל הירוק - מחשש שיתגלגלו אל הצרכנים. כיצד כל זה ישפיע על החברות בתחום, ובפרט על הישראליות?
פרטייך נקלטו במערכת
הערות משפטיות: הסקירה צולמה בתאריך 04/12/2018 הסקירה מהווה הערכה מקצועית בלבד. לחברה ו/או לחברות הקשורות אליה עשוי להיות עניין אישי בנושא והיא/הן עשויות להחזיק ו/או לסחור בעבור עצמם ו/או בעבור אחרים, בניירות הערך המצוינים במידע באתר. אין לראות באמור כהמלצה ו/או תחליף לשיווק השקעות המתחשב בצרכי הלקוח, או הזמנה לייעוץ כאמור ו/או הצעה להחזיק/לקנות/למכור ני"ע או נכסים פיננסיים. הסקירה מתבססת על מידע פומבי וגלוי , וכן על הערכות ואומדנים שעשויים להיות חסרים ו/או בלתי מדוייקים או בלתי מעודכנים. הסקירה אינה מתיימרת להוות ניתוח מלא של כלל הנושאים המפורטים בה והיא אינה באה להחליף את שיקול הדעת העצמאי של הצופה. הדעות המובאות בסקירה נכונות ליום הסקירה והן יכולות להשתנות בכל עת ללא הצורך בהודעה כלשהי. אין להעתיק, להפיץ, לשדר או לפרסם ברבים את הסקירה ללא אישור מראש. האמור לא מהווה תחליף ליעוץ מס פרטני.