סין מתרכזת בעצמה-מי ירוויח מזה?

רון רוזנשטיין
|
01 אוקטובר, 2017

מיליוני אזרחים סיניים מהגרים מהכפרים לערים, מסגלים לעצמם אורח חיים מערבי, והתגברות הצריכה הזו משפיעה על הכלכלה הסינית. אלו חברות ייהנו מהצמיחה החדשה הזו?

 

האם הכלכלה הסינית היא עדיין הקטר של הצמיחה בעולם?

זה נכון שיש בסין בעיות, בעיקר בעיות אשראי ועודף היצע בשוק הנדל"ן, וזאת כנראה הסיבה להורדת דירוג האשראי של סין על ידי חברת הדירוג  S&P לאחרונה. אבל למרות הסיכונים, הכלכלה הסינית עדיין מהווה אחד ממנועי הצמיחה המובילים בעולם, עם שיעור צמיחה שנתי של כ- 7% חלק נכבד מהצמיחה הזו הגיע מגידול כלכלי פנימי במדינה בעקבות הגירה מהכפרים לערים, צמיחת מעמד הביניים וסיגול אורח חיים והרגלי צריכה מערביים. למעשה, אפשרי שדווקא הניתוק של רוב האוכלוסייה מטכנולוגיה מערבית, הקל על הסינים לאמץ במהירות טכנולוגיות חדשניות של אנרגיה ירוקה וצרכנות חכמה, שבמקומות אחרים לוקח להן יותר זמן לחדור. להערכתנו, המגמות החיוביות האלו צפויות להימשך בעתיד ולתמוך בצמיחה במדינה.

אילו יתרונות יש לחברות הסיניות, שעוזרת להן למכור בכל העולם, לפעמים אפילו יותר מחברות מערביות?

הסינים ידועים במהירות בה הם מאמצים טכנולוגיות חדשות, וזה עוזר להם לצמצם פערים מול חברות מערביות מובילות. בנוסף, בתוך המדינה יש המון כסף שמחפש השקעות, ולכן לחברות סיניות יש אפשרויות לממן בקלות רכישות של חברות וטכנולוגיות מערביות, וכך לקצר את הדרך במחקר ופיתוח ולהגיע למכירות גלובליות מהר יותר. בסין יש גם כוח אדם זול ויעיל מאוד בהיקפים אדירים. בנוסף, יש במדינה מערכת רחבה של תשתיות פנימיות וחיצוניות, שמאפשרות לשנע מוצרים וסחורות מכל מקום בסין החוצה לכל נקודה על פני הגלובוס. הממשלה אפילו מסבסדת חלק מעלויות המשלוח, מה שנותן יתרון נוסף לחברות סיניות על פני חברות מערביות.

אלו חברות צפויות ליהנות מהצמיחה האורגנית המסיבית הזו והשינוי בהרגלי הצריכה בסין?

כשמיליוני כפריים סיניים עוברים לערים ומסגלים אורח חיים מערבי יותר, פתאום צריך לייצר עבורם המון מזון, תרופות, סמארטפונים, מכוניות ועוד הרבה דברים שקיימים במדינות מערביות בשפע מזה שנים. התופעה הזו מעודדת כניסה לסין של הרבה חברות מערביות, שחלקן הצליחו לחדור יפה למדינה. פרט אליהן, אפשר להעריך שהנהנות העיקריות מהפריחה בסין יהיו חברות הטכנולוגיה והקמעונאות האלקטרונית המקומיות, כמו ביידו, עליבאבא ו- TenCent. לא רק שהצרכנים הסינים מכירים אותן הכי טוב, הן גם נהנות מעלויות ייצור ושילוח זולות יותר בתוך המדינה, ולכן יהיה קשה לחברות זרות להתחרות איתן. החברות האלו גם בנו לעצמן שם בינלאומי, ולכן היקפי הייצוא שלהן מחוץ למדינה צפויים גם הם להימשך ולחזק את הפעילות שלהן.

אולי יעניין אותך

תודה שנרשמת לניוזלטר של אלטשולר שחם

פרטייך נקלטו במערכת

הערות משפטיות: הסקירה מהווה הערכה מקצועית בלבד. לחברה ו/או לחברות הקשורות אליה עשוי להיות עניין אישי בנושא והיא/הן עשויות להחזיק ו/או לסחור בעבור עצמם ו/או בעבור אחרים, בניירות הערך המצוינים במידע באתר. אין לראות באמור כהמלצה ו/או תחליף לשיווק השקעות המתחשב בצרכי הלקוח, או הזמנה לייעוץ כאמור ו/או הצעה להחזיק/לקנות/למכור ני"ע או נכסים פיננסיים. הסקירה מתבססת על מידע פומבי וגלוי , וכן על הערכות ואומדנים שעשויים להיות חסרים ו/או בלתי מדוייקים או בלתי מעודכנים. הסקירה אינה מתיימרת להוות ניתוח מלא של כלל הנושאים המפורטים בה והיא אינה באה להחליף את שיקול הדעת העצמאי של הצופה. הדעות המובאות בסקירה נכונות ליום הסקירה והן יכולות להשתנות בכל עת ללא הצורך בהודעה כלשהי. אין להעתיק, להפיץ, לשדר או לפרסם ברבים את הסקירה ללא אישור מראש.