2017 מסתיימת - אל תפספסו את ההטבות שמגיעות לכם!

ספיר מושאל
|
01 נובמבר, 2017

קרן השתלמות, קרן פנסיה וקופת גמל להשקעה הם אפיקים אטרקטיביים ביותר לחיסכון לטווח בינוני וארוך. מדוע? ולמה כדאי להפקיד אליהם כבר עכשיו לפני שהשנה מסתיימת?

 

האם קרן הפנסיה שלנו תספיק לנו כדי להגשים את כל הצרכים שלנו?

חיסכון באמצעות קרן פנסיה זה דבר הכרחי כדי שיהיה לנו מקור כספי שיממן את חיינו בפנסיה, אבל זה לא מספיק. צריך להבין שתוחלת החיים עולה, ולכן מקדם הקצבה - אותו פרמטר שקובע מה תהיה הקצבה החודשית שלנו, גדל, כך שהקצבה שנקבל בעתיד צפויה להיות נמוכה יותר ממה שאנחנו חושבים. כלומר, כדי לשמור על רמת החיים הנוכחית שלנו גם לאחר הפרישה נצטרך לחסוך עוד כסף. ועוד לפני זה, איך נממן את ההוצאות הלא צפויות שלנו בדרך, כמו לימודים, בר-מצווה או חתונה של הילדים, עבור כל אלו כדאי לחסוך גם באפיקים נוספים, שיגדילו את הקצבה שלנו בעתיד הרחוק וגם יעזרו לנו בהוצאות שיצוצו בדרך.

 

אז מהן האלטרנטיבות האטרקטיביות לחיסכון נוסף מלבד קרן הפנסיה שלנו?

שני האפיקים האטרקטיביים ביותר היום לחיסכון עבור שכירים ועצמאים הם קרן השתלמות וקופת גמל להשקעה. בשניהם אתם יכולים להפקיד כסף לקופה בצורה שוטפת או חד פעמית, כתוספת לחיסכון הפנסיוני שלכם. לקרן השתלמות יש שני יתרונות מרכזיים: פטור ממס רווחי הון בעת משיכת הכספים לאחר 6 שנים מההפקדה הראשונה ואפשרות לעבור בין מסלולי השקעה ללא אירוע מס. אגב, טיפ קטן ממני, במידה ואתם לא צריכים את הכסף בתום 6 שנים, אל תפדו אותו כדי שימשיך לצבור תשואה לאורך השנים. קופת גמל להשקעה היא אפיק חדש שנפתח עבור הציבור בסוף 2016, וההיתרון המרכזי הוא שהכסף ניתן למשיכה בכל עת. אבל, אם תתאזרו בסבלנות ותמשכו את הכספים שנצברו בקופת גמל להשקעה רק לאחר גיל 60 בצורה קצבתית, תיהנו מפטור מלא מתשלום מס. אלו הטבות יוצאות דופן שאין ברוב אפיקי חיסכון אחרים.

 

נשמע מעניין, סוף השנה מתקרב ועדיין לא הפקדתי. עד מתי אפשר להפקיד כסף בקרן השתלמות או בקופת גמל להשקעה?

אנחנו ממליצים לבצע את ההפקדות לקופות ולקרנות מידי חודש, כדי שתהיה לכם שליטה טובה יותר על הכסף שחסכתם, אבל אפשר להפקיד גם אחת לשנה, עד סוף השנה, אחרת תאבדו את הטבות המיסוי בשכר של השנה הנוכחית. למי שעדיין מתלבט, כדאי שידע שההפקדות האלו מקנות זיכוי כספי ומדובר בלא מעט כסף שהמדינה נותנת כהטבה ולא כדאי לפספס את זה! היות והשנה עומדת להסתיים, כדאי לבצע את ההפקדות כבר עכשיו ולא לחכות לרגע האחרון. כך תהיו בטוחים שגם חסכתם וגם תיהנו מהטבות המיסוי של השנה הנוכחית.

אולי יעניין אותך

תודה שנרשמת לניוזלטר של אלטשולר שחם

פרטייך נקלטו במערכת

הערות משפטיות: הסקירה מהווה הערכה מקצועית בלבד. לחברה ו/או לחברות הקשורות אליה עשוי להיות עניין אישי בנושא והיא/הן עשויות להחזיק ו/או לסחור בעבור עצמם ו/או בעבור אחרים, בניירות הערך המצוינים במידע באתר. אין לראות באמור כהמלצה ו/או תחליף לשיווק השקעות המתחשב בצרכי הלקוח, או הזמנה לייעוץ כאמור ו/או הצעה להחזיק/לקנות/למכור ני"ע או נכסים פיננסיים. הסקירה מתבססת על מידע פומבי וגלוי , וכן על הערכות ואומדנים שעשויים להיות חסרים ו/או בלתי מדוייקים או בלתי מעודכנים. הסקירה אינה מתיימרת להוות ניתוח מלא של כלל הנושאים המפורטים בה והיא אינה באה להחליף את שיקול הדעת העצמאי של הצופה. הדעות המובאות בסקירה נכונות ליום הסקירה והן יכולות להשתנות בכל עת ללא הצורך בהודעה כלשהי. אין להעתיק, להפיץ, לשדר או לפרסם ברבים את הסקירה ללא אישור מראש.